Soqquadro Italiano a fost fondat în anul 2011 în Bologna de către Claudio Borgianni şi Vincenzo Capezzuto. Ideea din spatele proiectului a fost interesul comun al celor doi pentru producţiile teatrale, muzicale şi artistice italiene din secolele XVI şi XVII.
Socotit drept un ansamblu unic şi inovativ pe scena muzicii europene de genul Classical Crossover, Soqquadro Italiano este deschis către toate formele de manifestare artistice – cântec, muzică, dans şi artă vizuală.
Cu un repertoriu muzical ce se întinde de la muzică veche la jazz, pop şi muzică electronica, Soqquadro este deschis mereu spre noi surse de inspiraţie, spre o căutare permanent între trecut şi prezent pentru a redescoperi unicitatea şi sentimentul de dezordine organizată ce caracterizează cuvântul italian.
Începând cu 2011, Soqquadro Italiano a fost invitat să susţină concerte în Belgia, Franţa, Italia, Olanda, Spania şi Ecuador, pentru evenimente internaţionale precum: Gent Festival (Belgia), Operadagen Rotterdam (Olanda), Ravenna Festival (Italia), International Sacred Music Festival of Quito (Ecuador), International festival of Novi Sad (Serbia), Sagra Musicale Umbra (Italia), Istanbul Music Festival (Turcia), Quincena Musical of San Sebastian (Spania), Winter International Arts Festival of Sochi (Rusia), Concentus Moravie (Cehia).
La fel de original este şi traseul lor de înregistrări. În 2014, grupul lansează Numero Zero – QDISC (vinil şi CD) dedicat muzicii secolului al XVII-lea. În 2015, apare Number One Live, înregistrarea concertului „From Monteverdi to Mina”.
VINCENZO CAPEZZUTO, voce
De 4 ani Vincenzo Capezzuto participă la concerte ca solist alături de L’Arpeggiata, condusă de Christina Pluhar, luând parte şi la înregistrări precum: Via Crucis din 2010, Los Pajaros Perdidos din 2012, Mediterraneo 2013 şi Music for a while 2014. De asemenea participă la festivaluri internaţionale de muzică, festivaluri ce au loc în locaţii deosebite precum Carnegie Hall din New York, BBCProms şi Wigmore Hall din Londra şi Accademia Filarmonica Romana. Activeazăatât ca dansator cât şi ca solist vocal împreună cu ansamblul Accordone Ensemble la Festivalul de Muzică din Salzburg şi cu Orchestra Europeană Barocă. Scriitoarea americană Donna Leon îl invită să cânte în proiectul său Gindola împreună cu ansamblul baroc Pomo d’Oro condus de Riccardo Minasi şi având-o ca invitat special pe Cecilia Bartoli, care interpretează aria veneţiană Arie da Battello din secolul al XVIII-lea. El participă de asemenea şi la înregistrarea „Ti amo anche se non so chi sei” împreună cu cei mai prestigioşi solişti italieni, precum: Franci Battiato, Lucio Dalla şi Gianni Morandi. Vincenzo a performat ca prim solist al San Carlo Opera House din Napoli, English National Ballet, Ballet Argentino al lui Julio Bocca, MM Company condus de Michele Merola şi Aterballetto, primind premii internaţionale.
CLAUDIO BORGIANNI, director
După ce şi-a terminat studiile muzicale, Claudio Borgianni a lucrat ca scriitor şi actor în mai multe roluri din piese de pe întreg teritorul Italiei şi de peste hotare. În 2009 a semnat scenografia spectacolului „Per anima sola”, avândul ca personaj central pe faimosul castrati Senesino, împreună cu orchestra Accademia Bizantina pentru festivalul Contemporaneamente barocco. În 2010, a colaborat cu orchestra La Verdi pentru un proiect dedicate muzicii napoletane din secolul al XVIII-lea şi a participat ca textier la CD-ul Tutta colpa dell’amore a lui Roberto şi Marinella Ferri. Între 2006 şi 2011, Claudio a fost directorul Teatrului Bauci coordonând producţii artistice dintre care amintim „Storia di un fiore che Dio fece nascere per sbaglio”, având-o ca personaj principal pe poeta Dina Ferri, producţie artistică în care drama, dansul şi muzică devin elemente artistice pe care Claudio le va folosi la crearea proiectului Soqquadro Italioano, grup fondat în 2011 împreună cu Vincenzo Capezzuto.
22 octombrie/ ora 20.00 / Domul Romano-Catolic – Concert susținut de ansamblul Soqquadro Italiano – „Who`s afraid of baroque?”
Ansamblul Soqquadro Italiano:
Program:
Alessandro Stradella (1639–1682)
Si salvi chi può
“The earth is shaking, the sky is going to fall. No one can sustain this crumbling world. Every man for himsel!”
Marco Froti
solo double bass
Claudio Borgianni / Alessandro Piccinini (1566– um 1638)
theorbo, double bass, percussion and kazoo
Luigi Rossi (um 1597–1653)
La bella più bella
“I dreamed of a woman, the most beautiful woman I had ever seen, appeared to me in a dream and told me so..”
Claudio Borgianni / Giulio Cesare Cortese (1570–1640)
La Vaiasseide
Tradizionale (16th cent.)
Vurria ca foss’io ciaola
“I would like to turn into a bird to fly at your window and tell you a word of love.”
Claudio Borgianni / Andrea Falconieri (um 1585–1656) / Filippo Sgruttendio de Scafato (17th cent.)
A la brutta scartellata
Claudio Borgianni / Martino Pesenti (1600 – 1648) / Tubiolo Benfare 17th cent.)
Scuntenti cori miu
Bartolomeo Stefani (17th cent.)
Bianco mangiare alla spagnola
Francesco Corbetta (1615–1681)
Caprice de chaconne
Domenico Micheletti (1663–1693)
Speranze lusinghiere
Anonym (17th cent.)
Occhi belli
Voice, theorbo, double bass and percussion
Soqquadro Italiano / Santiago de Murcia (1673–1739) / Bartolomeo Bocchini (1604– nach 1650)
Bischizzo a bella ballerina
Leonardo Ramadori
Solo percussion
Tradizionale (17th cent.) / Carlo Maria Maggi (1630–1699)
La Canzone del Guarracino con l’addio di Meneghino
Intrarea este liberă