Fondat în 2000, ansamblul de muzică veche L’Arpeggiata a devenit un reper important pe scena mondială dedicată muzicii vechi. Este un ansamblu remarcabil regizat de către Christina Pluhar. Membrii ansamblului sunt soliști excepționali recunoscuți internațional pentru colaborările realizate cu artiști de marcă din întreaga lume, precum și pentru inițiativele de readucere în lumină a muzicii vechi.

arpeggiata_cruhrtriennale2010-michael-uneffer_hd

Scopul lor este de a revigora un repertoriu marcant prin unicitatea care transcede timpul și de a se concentra pe activitatea lor artistică axată în special pe muzica veche de la începutul secolului al XVII-lea.

În data de 20 octombrie vom avea plăcerea de a-i vedea pe scena Filarmonicii Banatul Timișoara pe:

Hana Blažíková– soprană

Veronika Skuplik – vioară barocă

Doron David Sherwin – cornetto

Eero Palviainen – lăută și chitară barocă

Rodney Prada – viola da gamba

Josetxu Obregon – violoncel baroc

Francesco Turrisi – orgă și clavecin

Sergey Saprychev –  percuție

Christina Pluhar – teorbă și conducere muzicală

Christina Pluhar foto: Marco Borggreve

Christina Pluhar
foto: Marco Borggreve

 

 „I learn sweet melodies from the songbirds in the woods. A life of freedom is a fine and pleasant thing.” 

– „Non è maggior piacere” din opera „La Calisto“ de Francesco Cavalli

 

Program:

Francesco Cavalli

Sinfonia (from ‘La Calisto’, Teatro San Apollinare, 1651)

 

Francesco Cavalli

Prologue – L’Armonia (Aria d’Armonia, from ‘L’Ormindo’, Teatro San Apollinare, 1649)

 

Francesco Cavalli

Sinfonia (from ‘Il Giasone’, from ‘Il Giasone’, Teatro San Cassiano, 1649)

 

Francesco Cavalli

Piante Ombrose (Aria di Calisto, from ‘La Calisto’, Teatro San Apollinare, 1651)

 

Francesco Cavalli

Verginella io morir vo’ (Aria di Calisto, from ‘La Calisto’, Teatro San Apollinare, 1651)

 

Francesco Cavalli

Ninfa Bella (Aria di Satirino, from ‘La Calisto’, Teatro San Apollinare, 1651)

 

Maurizio Cazzati

Ciaccona

Instrumental

 

Francesco Cavalli

Piangete, occhi dolenti (Aria di Climene, from ‘Egisto’, Teatro San Cassiano, 1643)

 

Francesco Cavalli

Restino imbalsamate (Aria di Calisto, from ‘La Calisto’, Teatro San Apollinare, 1651)

 

Francesco Cavalli

Non è maggior piacere (Aria di Calisto, from ‘La Calisto’, Teatro San Apollinare, 1651)

 

Francesco Cavalli

Sinfonia (from ‘Eliogabalo’)

Instrumental

 

Francesco Cavalli

Vieni, vieni in questo seno (Aria di Nerea, from ‘La Rosinda’, 1651)

Francesco Cavalli

 

Che citta

(Aria di Nerillo, from ‘L’Ormindo’, Teatro San Cassiano, 1644)

Lorenzo Allegri (1582-1652)

 

Canario

Instrumental

Francesco Cavalli

 

Dammi morte                                                                                          

(Aria d’Oronta, from ‘L’Artemisia’, Teatro San Giovanni e San Paolo, 1657)

 

Francesco Cavalli

L’Alma fiacca svani (Aria di Cassandra, from ‘La Didone’, Teatro San Cassiano, 1641)

 

Francesco Cavalli

Alle ruine del mio regno

(Lamento d’Ecuba, from ‘La Didone’, Teatro San Cassiano, 1641)

 

 

 

Categories: Știri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Știri

Duo Iancu-Lobonț – emoție profundă prin frumusețe și neobișnuit

Duo Iancu-Lobonț, format din chitariștii Olivia Iancu și Claudiu Lobonț, și-a început activitatea în anul 2007, an în care cei doi au absolvit cursurile Universității Naționale de Muzică din București. Din 2008 au început și Read more…

Artisti si participanti

Soqquadro Italiano aduce la Timișoara dezordinea organizată în stil baroc

Soqquadro Italiano a fost fondat în anul 2011 în Bologna de către Claudio Borgianni şi Vincenzo Capezzuto. Ideea din spatele proiectului a fost interesul comun al celor doi pentru producţiile teatrale, muzicale şi artistice italiene Read more…

Știri

L’Estro d’Orfeo – ansamblul care răspândește armonii divine

Întemeiat de Leonor de Lera în 2015, L’Estro d’Orfeo a fost etichetat de către critici drept „un ansamblu de o calitate excepţională”. Ansamblul s-a specializat pe muzica instrumentală a secolului al XVII-lea, utilizând instrumente muzicale Read more…